Σελίδες

των γενεθλίων


Επειδή γεννήθηκα 

την ίδια μέρα με τη Σύλβια 

κι εσύ στις 14 Αυγούστου όπως ο Χιουζ

δεν σημαίνει πως είσαι 

ένας μικρός φασίστας 

σε λατρεύω αλλά 

δεν συμφωνώ πως κάθε γυναίκα 

λατρεύει έναν φασίστα 

(εγώ κόβω δρόμο όταν τους μυρίζομαι

όπως μου συμβαίνει 

όταν σιχαίνομαι ανθρώπους)

Λοιπόν, τι θα πούμε για την αγάπη;

Χωράει σε ένα κοχυλάκι 

να στριφογυρίζει στους κοχλίες του όπως 

ο ήχος της στο τύμπανο του αυτιού;

Οι χάρτες μας συμπίπτουν 

μια βασική πορεία καθόλου ευθεία

εδώ για δεκατέσσερα χρόνια

είναι αγάπη αυτό;

ήθελα να πεθάνω αν δεν ήσουν 

(αυτό σίγουρα δεν είναι αγάπη)

μάλλον ταυτίστηκα με την προκάτοχή μου

-δεν έβαλα το κεφάλι μου στο φούρνο -

το βύθισα στο βένθος χωρίς ελπίδα

χωρίς σημείωμα στις τσέπες 

με ένα αντίο στο μάγουλο του παιδιού 

λίγο νερό στα βλέφαρα 

τσακίστηκα μα με φρόντισες

μόνος εσύ

τάισες τα μάτια μου

έμεινες μαζί 

κι αυτό μοιάζει με αγάπη

τι ξέρω από ορισμούς;

ατυχείς κι αχρείαστοι 

σαν το νόημα 

όταν ζεις χωρίς 



(* συνειδητοποίησα αργά πως θυμόμουν λανθασμένα ως ημερομηνία γέννησης του Τεντ Χιουζ την 14η Αυγούστου. Ή ίσως ήθελα να την θυμάμαι έτσι. Η σωστή ημερομηνία είναι 17 Αυγούστου, όμως δεν την διορθώνω.)